tisdag 14 september 2010

We'll Walk This Road Together Through The Storm Whatever Weather Cold Or Warm

Oj veckorna går visst här utan att det blir ett par rader..
Jag är helt enkelt ingen blogg människa!
Dessutom har jag aldrig något bra eller roligt att berätta utan bara tråkiga saker..Kan nog konstatera att jag har rätt mycket otur i livet..Tur i kärlek men otur i reseten av livet, det känns så iaf.

Bobby blev ju som sagt kastrerad men det har inte gått helt smärtfritt..Har tagit värdens tid innan svullnaden började gå ner o när han slutade med antibiotikan så fick han som blåsor på ärret som gick upp o började vätska sig o även ena baktassen..Blev som sagt en tripp till veterinären där det konstaterades att han har Furunkolos( boxersjukna) Så nu går han på antibiotika igen tillsvidare..Jag BER till gud att han bara behöver antibiotika men innerst inne så vet jag att det inte räcker..
Det kommer bli en lång resa för honom för jag vet sen innan att prover måste göras för att se vad o om det ligger en allergi bakom furunkolosen med..Behandlingar o mediciner kommer han behöva ha med för att bli bra eller bra kommer han aldrig bli men förhoppningsvis bättre!

Jag anser inte att en hund har ett värdigt liv som behöver gå på mediciner hela livet för att kunna må hyffsat bra för medicinerna förkortar hundens liv o organen kommer förstöras på hunden i stället MEN jag har sagt att så länge han är pigg,glad o inte visar så olycklig o hängig så fortsätter vi..Jag vet redan nu att jag skulle inte orka med att behöva gå igenom samma sak igen som vi gjorde med Enzo men i dom här lägena får man inte va självisk utan tänka på hundens bästa!

Det som gör mig ännu mer förbannad är att jag har meddelat uppfödaren om detta pga att hon här rätt att veta detta så hon inte avlar på sin tik längre o även meddelar dom som har köpt andra valpar..Jag bad henne även att svara på en enda fråga men det har gått flera dagar sen jag skickade o inte fått svar så jag kan bara anta att hon har vetat om något o det känns rätt oseriöst!Jag begär inget annat från henne än ett svar!

P ringde o väckte mig idag som vanligt men idag fick jag en chock när han berättade att han bara jobbar till den sista september för han har blivit uppsagd o varför han har blivit det står inte på pappret vilket är åt helvete fegt av chefen att inte berätta o bara ren idioti! oseriösare företag finns fasiken inte!
Allt han vet är att det kan ha med att göra för att han vägrade åka upp till stockholm för att jobba med rivning, vilket inte är hans jobb längre o inte ens ett jobb på det företaget han jobbar på just nu!Ja det är en jädra härva som jag inte ens orkar skriva om för då skulle detta inlägg bara bli skit långt o väldigt väldigt tråkigt..Det enda jag känner är att uppsägningen inte har gått rätt till vilket gör en riktigt förbannad!

Det gör fruktansvärt ont i hjärtat när någon man älskar blir behandlade på ett sånt oseriöst sätt speciellt när han har slitit o jobbat arslet av sig o inte ens kan få ett tack..Misstaget dom gjorde va att sparka den som va bäst på att spåra o allt sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar