torsdag 30 september 2010

Det gick bra

Behövde aldrig åka in o hämta P i stan igår för bilen blev inte såld för puckot som kollade på bilen tyckte 4000 va för mycket att ge när han samtidigt åkte på att betala skatten på bilen! Va tror folk att dom ska få en bil gratis eller?

På kvällen så dök det upp ett annat rikspucko med som höll på o krångla..Han hällde i alldeles för mycket vatten i bilen o köra bil kunde han inte heller o när han kom tillbaka så tog han bort locket från vattenbehållaren o då rökt det o då sa han att bilen kokade, P talade om för honom att det rök om vattnet för att bilen va varm o han hade haft i kallt vatten så bilen kokade inte o det va bara kolla tempmätaren men han velade länge o sa att bilen va för dyr o sen började han också klaga på att han skulle få betala skatten o det va massa att fixa..Vi talade om åter igen att det finns inga fel på bilen o att det mycket va nytt på den..Då kan jag även tala om att 4000 är lite för den bilen för att den är rätt fin i dessutom köpte P den för betydligt mer pengar o lagt ut en del på den med..
Efter en stund så åkte människan hem utan bilen..
30 minuter senare så dyker det upp ett rikspucko till med halva sin familj..Innan han dök upp så ringde han o tjatade om skatten på bilen med men P förklarade för honom att han visste inte fall han eller P skulle betala in den o den som får lappen får betala skatten o sen sa till honom att får du lappen så ska du betala in skatten för jag betalar inte skatten på en bil som jag inte äger..

Han dyker upp o kan inger om diesel bilar o säger att bilen inte funkar för att den går segt i början när den är kall,dom kör slut på dieseln i bilen men står o tjatar om att motorn är trasig, dom åker i väg o tankar bilen får i gång den kör en sväng o kommer tillbaka o säger att turbon är trasig, vilket den inte är!Han står o tjatar hela tiden kompis kan du ge mig ett bättre pris, kompis va lite snäll nu då osv, vi säger till honom att 4500 eller så åker ni här i från, då slänger han ur sig att jag har inga pengar jag är flykting..Då blir jag arg o säger till honom att 4500 eller så köper du en annan billigare bil på blocket så enkelt är det men han fortsätter tjata med sitt kompis ett bättre pris..Sen började han tjata om att vi skulle köpa cigg o öl av honom..

Flykting eller ej så var det bara snack om att han inte hade pengar för bilen han åkte va en skapligt fet bmw som inte kostade under 100 000 plus hans kläder han hade på sig va inte heller billiga!Även om han va flykting så får han betydligt mer pengar i månaden än vad jag får så ja pengar det hade han!tillslut så köpte han iaf bilen!
Så jag hoppas att bilen rasar ihop för honom, jävla pack!

Vi lyckades komma upp i morse men det va väldigt segt o jag ville helst inte gå upp men eftersom Bobby skulle till veterinären så var det bara att stressa på..
Bobby tyckte inte alls det va roligt hos veterinären i dag för han pep,skällde o levde fan hela tiden men veterinären sa att han såg betydligt mycket bättre ut nu i tassarna så nu ska han badas var 4:e dag o sen äta kortison så han blir av med klådan..Om 3-4 veckor ska han tillbaka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar