måndag 31 januari 2011

Är det såhär poliser o ordningsvakter jobbar?

Min sambo har otur med det mesta..
Förra veckan så skulle han gå ut med Shakira strax efter kl 22, jag hade kommit in strax innan med Bobby så jag höll på o gjorde mig klar för att gå lägga mig o då hör jag en hund skälla ute som en tok..Trodde först att Shakira hade möt dom lösa schäfrarna ute men lät inte som det skallet hon brukar ha så trodde att det va en annan hund..In kommer P o shakira efter en stund o då berättar P att det va en pundare som försökte hoppa på honom o anklagade honom för både det ena o det andra..Shakira hade blivit galen, hon började resa ragg när människan började gå emot dom o när han kom springandes så började hon skälla med sitt mörkaste o argaste skall o visat att han inte skulle komma närmare..

I fredags skulle P till Borgen o kolla på Lasse stefans..
Tidgare på dagen hade jag hämtat pengar till honom o när han kom hem så la han i dom i plånboken o jag tänkte för mig själv att det kanske är dumt att ha med sig massa pengar men äsch jag är bara larvig..
Senare på kvällen fick jag en känsla av att det skulle hända något för han råkar oftast ut för något när han är iväg vare sig det är hans fel eller inte så händer det alltid något..
Runt 01 på natten så får jag ett samtal där han frågar vad en viss person heter i efternamn o jag säger både för o efternamn på killen o sen berättar han att den killen hade tagit struptag på honom o dessutom snott plånboken..Jag blir eld o lågor här hemma o hade jag haft körkort så kan jag berätta att jag hade kastat mig i bilen åkt till Borgen o sen hade jag jagat den där killen tills han hade plockat fram plånboken..

Jag frågade hur i helskotta det gick till o varför han gav sig på P..P berättade att han hade varit på toa o när han går ut därifrån så stor R som han va med på Borgen o pratar med en kille, den här killen som R står o pratar med börjar prata om en C o då frågar P om det är C-bla bla bla dom pratar om (Jag väljer att inte skriva ut namn men dom flesta vet vem jag pratar om) Den  här killen frågar vad P vet om den här C-bla bla o P svarar nae inte mycket mer än att han har lugnat ner sig o tydligen har barn..Kille frågar om P vet hur många barn den här C har o P svara nae det vet jag inte o den här killen frågar om P vet iaf C har en dotter eller son..P svarar att han inte vet..Då tittar den här killen på P o rätt som det är så säger han att han har en son o det är jag som är C-bla bla o tar struptag på P o samtidigt så känner på att C snor hans plånbok så P ska ta tag i C men då kommer vakten o sliter tag i P o ska kasta ut honom pga att vakten sa att han hörde p snacka skit om C's son..P skriker till vakten att han snodde min plånbok men vakten brydde sig inte utan skulle bara ha ut P som inte hade gjort något..Tror till o med P ifrågasatte vakten hur han kunde ha hört något sånt när han inte ens visste att C hade en son..P åkte iaf ut o R med som inte hade gjort något medans C inte råkade ut för något fast det va han som tog struptag o snodde plånboken..
P ber även vakten gå in o kolla efter plånboken på toan o då säger bara vakten -Jaha vart skulle den då ligga?
P blir arg o säger inte fan vet jag men du kan väl gå in o kolla, men det kunde dom inte göra fören alla hade gått hem..Vad är det för jädra vakter som hittar på saker, kastar ut dom oskyldiga o sen dessutom vägrar hjälpa till?
Polisen kom iaf till platsen sen men det va knappt att dom ville ta emot en anmälan som P ville göra på C..
P gjorde en anmälan på både misshandel o stöld o polisen gick fram till C men ni ska inte tro dom plockade in honom utan dom frågade bara om han hade en plånbok på sig vilket C svarade nej o sen fick han gå..Är det så det ska gå till?
P ville även anmäla vakten pga att han betedde sig som han gjorde men polisen struntade i det o frågade bara om P va dryg i stället..

Är det såhär poliser o ordningsvakter jobbar? Är det okej att behandla människor som råkar ut för något så illa? Är väl meningen att dom ska hjälpa till? Så länge dom låter allt kriminellt jädra pack gå fritt så kommer dom aldrig kunna bekämpa brottsligheten men o andra sidan har ju inte alla poliser rent mjöl i påsen själv så man kan väl inte begära så mycket mer av dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar