fredag 14 januari 2011

En lång väntan

När min såkallade kontaktperson sa att jag skulle skicka in en ansökan till FK så kändes det bara fruktansvärt jobbigt men hon påtalade hela tiden att det skulle bli bättre för mig o att hon skulle hjälpa mig med allt..

Efter mycket tjat från alla håll så skriver jag ut papprena man ska ha o sen sitter som ett fån o inte vet hur fan jag ska skriva i dom o när jag behöver kontaktpersonens hjälp så är hon helt omöjlig att få tag i..Jag får alltså fylla i  papprena o skicka iväg dom halv klara pga att jag även väntar på en läkartid för att kunna få ett läkarintyg.

Maj skickas papprena in o månaderna går, tillslut får jag ett brev hem där det står att jag har fått en handläggare men hon va på semester o skulle komma tillbaka efter ett par veckor..Min första tanke va att ja skit bra!
Augusti ringer min handläggare för att prata o få lite uppgifter o lovar att jag ska få ett beslut inom 1 månad.
Augusti går o september lika så utan att höra ett ljud, oktober börjar lida mot sitt slut o då får jag reda på att jag är beviljad ersättning o sen upptäcker jag att den ersättningen räcker inte ens till hyran..
Snabbt som ögat ringer jag in o få reda på att jag ska ansöka om bostadstillägg o mitt bostadsbidrag skulle dras in automatiskt..Jag ansöker o handläggaren vill väldigt snabbt ha in ansökan för att hinna klart med den..
Jag fick ett beslut o tyckte att det skulle bli väldigt lite men tänkte inte mer på det..
I november ser jag att det är fel för dom hade inte tagit bort mitt bostadsbidrag utan bara dragit av det från bostadstillägget..Jag ringer in o berättar vilket dom säger jag att dom ska stoppa o fixa till så det blir rätt,  dom lovar även att en handläggare ska ringa upp mig när detta är klart..
Det går ungefär 2 veckor o en otrevlig karl ringer upp mig o säger åt mig att det inte är rätt o det borde jag minsann förstår o det som händer det händer..Jag förklarar för honom att jag vet att det är fel annars hade jag väl inte ringt in osv..Efter samtalet med honom så ringde jag upp kundtjänst o hon jag pratade med sa att det skulle fixas automatiskt o skulle ta ungefär 2 veckor..Jag blir lugn o tänker inte mer på det..December kommer o jag ser att summan fortfarande är densamma..Jag ringer in o dom säger samma sak, jag mailar in men får svar att dom skickar mitt mail vidare till berörd handläggare..För 1 vecka sen blir jag uppringd igen från en handläggare som sa att dom skulle stoppa mitt bostadsbidrag för det va inte rätt..Vilket jag gav svar på att jag vet därför har jag ringt o mailat men inget har gjorts åt det..Hon säger att hon beklagar att jag hade fått ett otrevligt bemötande o så får det inte gå till..Jag sa till henne att han hade sagt att han skulle dra in allt på en gång vilket han inte hade gjort sa hon för inget är gjort..Hon skulle även prata med den berörda handläggaren..Jag har mailat igen för att se om dom har ändrat om bostadstillägget men fick bara till svar att det skulle skickas till berörda handläggaren..Idag ringer jag in för att få ett svar o då säger hon jag pratar med att jag ser att du har skickat mail med men inget har gjorts..Så nu kommer jag få vänta ännu längre o lida av deras misstag..Det som gör mig mest irriterad är att jag har ringt in o mailat från November o dom har fortfarande inte rättat till deras misstag för det är inte jag som har gjort fel men det är ändå jag som åker på det i slutänden..

Jag har pratat med min handläggare på FK många gånger men har nu gett upp när hon hela tiden säger att hon inte vet, kan inte o ser inget o jag bara ska ringa kundtjänst..Vad ska jag då med henne till? Eller varför ska jag ha en handläggare när hon inte kan något o varför får hon ens jobba där om hon nu inte kan något?

Nästa vecka ska jag på möte med min såkallade kontaktperson o efter det ska jag på möte med min handläggare på FK o det ska bli intressant o se vad dom har att säga..

1 kommentar:

  1. byt handläggare? jag har bytt många gånger tills jag fick någon som faktiskt fattar någonting och fick saker gjorda!

    SvaraRadera