tisdag 8 februari 2011

8 Februari

I natt kom jag underfull med att jag ska sluta dricka läsk o äta massa godis!O nej det är inte för att jag är tjock o behöver gå ner i vikt eller gå ner i vikt vill jag väl alltid men det är för att sluta lägga pengar på massa onödiga saker o lägga dom pengarna på andra viktiga saker..

Vi köper en läsk varje dag utan att överdriva,ibland blir det även 2 st o man struntar i att köpa så kan man lika bra sätta in 14 kr? på P's sparkonto varje dag..Godis köper vi absolut inte varje dag men händer då o då o godis kan man äta på helgerna i stället om det nu behövs..

Jag ska även sluta röka o det skulle jag absolut ha gjort för länge sen o helst skulle jag inte ha börjat alls..
Visst jag slänger inte ut flera tusen i månaden på o röka eftersom jag rullar själv utan bara 260 kr i månaden/varannan månad..Även dom pengarna skulle jag kunna göra något mycket bättre för..

MEN framförallt så skulle kroppen må mycket bättre om man slutade röka,dricka läsk o äta godis!

Jag måste berätta det här för P sen för annars kommer jag iaf inte följa detta utan kommer bli så att man åker till affären o kommer hem med en läsk iaf o jag vet att säger jag till honom att jag ska inte dricka någon läsk eller äta godis så kommer han hindra mig i från att köpa även om jag kommer stå o sura som ett litet barn i affären..

Jag får helt enkelt tänka på alla måsten som kommer i slutet av den här månaden..Hunden måste till veterinären o jag skulle behöva/måste gå till tandläkaren men den delen måste jag prioritera, båda är lika viktiga men jag lider för tillfället inte så hunden går före o det hade han gjort i vilket fall som helst..

Tror jag faktiskt ska ta o träna lite snart med mitt spel..As jobbigt är det så då borde det iaf funka ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar