måndag 18 oktober 2010

Det sägs att

Det kommer snöa på onsdag! Jag längtar faktiskt lite efter snön nu men jobbigt för min karl o min mamma som inte har köpt några vinterdäck..
Ska sätta mig o beställa däck till min mor snart iaf.

Behöver även beställa ett vintertäcke till Bobby så han slipper frysa ihjäl ute o egentligen skulle han behöva ett par skor oxå så han slipper få blöta,kalla o klådiga tassar!

Shakira behöver inge täcke för hon har så tjock päls o dessutom så har hon så mycket hull på kroppen så hon klarar sig fint.
Helgen har varit full rulle igår va enda dagen vi tog det lugnt o då firade jag o älsklingen även 3 år!
I fredags när P kom från jobbet så tog vi o städade så vi inte behövde stå o hålla på med det på helgen o tur va det för i lördgas var jag tvungen att gå upp tidigt för jag o 2 av min syskon, kusin o kusinbarn va tvungna att ta tag i farmors lägenhet, vi rensade allt som ska kastas, det av värde o saker som vi ville ha..Kändes faktiskt lustigt att stå o riva i alla hennes saker o kasta massa saker som har hängt med genom åren!
Jag säger som min kusin sa" Egentligen är det inte vi som ska behöva gå igenom alla saker o rensa, kasta o städa efter farmors o farfars bortgång utan att det är ju deras barn, min o mina syskons pappa o kusins mamma men eftersom dom inte heller finns i livet så är vi ju tvungna att ta tag i det..

Lite roligt är det med sakerna man minns som man såg i lördags..Saker som man minns va rätt stora men när man såg dom i lördags så blev man lite chockad över att dom faktiskt va mindre nu..
På lördag ska vi tillbaka för då ska möbler o allt kastas som står kvar där borta för har bara till slutet på den här månaden att tömma lägenheten..Den 27 är begravningen för farmor.
Sen får man hoppas att resten går snabbt o smidigt för allas del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar