fredag 25 juni 2010

Midsommar

Jag önskar jag kunde säga att jag ska ha en trevlig midsommar eller på sätt o vis blir den nog bra.
Jag har valt att stanna hemma o fira med min familj eller ja den lilla del som faktiskt är hemma idag..Alltså min mor o min systerdotter...mina 2 systrar jobbar kväll o min bror o hans familj har dragit till säffle..

Min karl har precis åkt i väg till sina föräldrar o ska fira där, jag kunde ha följt med men ville inte svika mina systerdotter o dessutom så hade vi varit tvungna att ta med hundarna o det hade blivit alldeles för livligt för dom o vi hade aldrig fått en lugnt stund med lugn stund menar jag att hundarna hade behövt sitta fast ute så hade dom suttit o skällt hela tiden för att dom inte får vara med oss samma sak om dom hade varit instängda inne, hade dom varit lösa så hade jag/vi behövt hålla koll på Bobby hela tiden eftersom han inte har lärt sig att han inte får springa upp till stora vägen..

Lite sviken känner man sig allt, inte på att jag valde att stanna hemma o han åkte för det är klart att han ska göra det men jag känner mig lite sviken på hur vissa saker prioriteras o att det går att prioritera annorlunda om man har planer för morgon dagen som har varit planerade länge.

Jag tycker man kan tänja lite på traditionerna, man behöver liksom inte dricka alkohol varje storhelg eller vid alla speciella tillfällen..
Alkohol förstör rätt mycket egentligen o jag har nog blivit ganska känslig för just alkohol nu på senaste tid pga att den just har förstört så himla mycket..
Det som har sagts o lovats har brutits i samma sekund som alkoholen har kommit in i bilden.

Det återstår att se hur dagen blir imorgon men tror absolut inte att den blir som planerad.

Nu ska jag nog börja göra mig i ordning o få upp mitt humör igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar