onsdag 23 juni 2010

Du har inte rätt att säga o göra vad du vill längre

Igår kväll när jag hade publicerat mitt inlägg om förbud mot kamphundar så såg jag att jag hade gjort väldigt många stavfel..Jag skyller på att jag va upprörd o skrev snabbt som sjutton för att jag inte skulle glömma bort allt som jag skulle få ner inlägget.
Tyvärr så orkar jag inte gå in o ändra alla stavfel, då inlägget blev väldigt långt.

Idag när jag kikade in på Mathias Sundin's blogg så hade besvarat min fråga.

Hanna: Ursäkta mig, jag missade den frågan som mycket riktigt inte finns med i rapport eller artiklar. Det blir förbud på avel, import osv av dessa raser (i syfte att ha som sällskapshund). Nuvarande hundar händer det inget med. Vad gäller munkorg eller inte etc har jag i dagsläget inget förslag.

Jag tycker att har man startat en sån här sak så tycker jag att då ska man kunna besvara frågorna på en gång eller som Mathias gjorde, hänvisade mig till att läsa artikeln på Aftonbladet, den handlade mest om en vallhund o sen massa annat drabbel som inte jag fick ut något av..Rapporten lika så! det är en rapport på 20 sidor o den läste jag många gånger i går, dels på internet o sen skrev jag ut hela rapporten för att läsa den igen o efter det så spåna jag igenom hela igen o markerade dom delarna som jag tyckte va viktiga.

Rapporten handlar om alla olika tester en hund ska gå igenom..Den handlar även om alla kategorier hundarna blir indelade i men den delen är ganska otydlig om vilka hundar som ingår i vad..
Mycket av det som står i den rapporten står om hur förbuden är i andra länder osv o det står även där att i vissa länder har har inte attackerna från hundarna minskat även fast dom har förbud..

Sverige är ett eget land o borde därför skaffa sig en egen uppfattning eller egna förbud o inte gå efter hur alla andra länder gör..
Jag tycker att Sverige borde ta tag i lite vettigare saker än att jaga förbud mot vissa hundar för i egentligen så är väl inte hundarna som gör människorna otrygga i Sverige??
Skapa ett tryggare Sverige o stoppa alla kriminallitet, våld, narkotika mm så skulle vi känna oss mycket tryggare i vår vardag..

Sverige börjar bli ett fjantigt land..Du har inte längre rätt till att säga o göra vad du vill längre.
Gör Sverige svenskt igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar